Všeobecné obchodné podmienky
Internetového obchodu www.effectivecoaching.sk
- Identifikácia obchodníka
1.1.Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj „VOP“) sa riadia právne vzťahy medzi spoločnosťou
Obchodné meno:
GDAO s.r.o.
Sídlo: ulica Jozefa Adamca 9983/24, 917 01 Trnava, Slovenská republika
Zapísaná v Obchodnom registri Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, oddiel: Sro, vložka číslo 58264/T
IČO: 56 683 553,
DIČ: 2122396419
Bankový účet/ IBAN SK26 8330 0000 0027 0306 7294
Obchodník nie je platiteľom dane z pridanej hodnoty
(ďalej aj “Predávajúci” alebo “Obchodník”) a každou osobou, ktorá je Kupujúcim produktov resp. služieb ponúkaných Obchodníkom na Webovom sídle Obchodníka, a ktorá vystupuje v pozícii spotrebiteľa v zmysle ďalších ustanovení týchto VOP a príslušných zákonov definujúcich spotrebiteľa, v rámci platnej legislatívy Slovenskej republiky a to najmä : zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, zákon č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v platnom znení.
1.2.Emailový kontakt a telefonický kontakt na Obchodníka je:
Email: info@effectivecoaching.sk
Tel. č.: +421 940 894 943
1.3 Adresa na zasielanie písomností, reklamácií, odstúpení od zmlúv je:
GDAO s.r.o., ulica Jozefa Adamca 9983/24, 917 01 Trnava, Slovenská republika
- Definícia pojmov
2.1.Pre účely týchto VOP, Obchodník v súlade so zákonom č. 108/2024 Z.z. v platnom znení, uvádza a definuje tieto pojmy:
2.2.Zmluvou uzavretou na diaľku je zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty, prípadne telefónu (ďalej len „zmluva“).
2.3.Obchodník (ďalej aj „Obchodník“ alebo “Predávajúci”) je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
2.4.Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
2.5.Spotrebiteľskou zmluvou je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára obchodník so spotrebiteľom.
2.6.Pojem Internetový obchod je totožný s pojmom Elektronický obchod a s pojmom Webové sídlo.
2.7.Kupujúcim je každá osoba (fyzická osoba alebo právnická osoba), ktorá odoslala objednávku najmä využitím webového sídla Obchodníka, prípadne ďalšími diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.
2.8.Trvanlivým médiom prostriedok, ktorý umožňuje spotrebiteľovi alebo obchodníkovi uchovávať informácie adresované spotrebiteľovi alebo obchodníkovi počas doby, ktorá zodpovedá účelu, ktorý plnia tieto informácie, a spôsobom, ktorý umožňuje ich nezmenenú reprodukciu a použitie v budúcnosti, najmä listina, e-mail, USB kľúč, CD, DVD, pamäťová karta a pevný disk počítača.
2.9.Produktom je najmä tovar, služba, digitálny obsah. V texte je používaný pojem služba ako druh produktu.
2.10.Službou je najmä akákoľvek činnosť alebo výkon, ktorý je ponúkaný alebo poskytovaný spotrebiteľovi, vrátane digitálnej služby a činností upravených osobitnými predpismi, nad ktorými vykonávajú dozor alebo dohľad profesijné komory alebo iné orgány verejnej správy, ako sú orgány dohľadu v oblasti ochrany spotrebiteľa.
2.11.Tovarom je akákoľvek hmotná hnuteľná vec ako aj hmotný nosič, ktorý slúži výlučne ako nosič digitálneho obsahu, najmä CD, DVD, USB kľúč a pamäťová karta,
2.12.Vecou s digitálnymi prvkami je akákoľvek hnuteľná vec, ktorá obsahuje digitálny obsah alebo digitálnu službu alebo je s digitálnym obsahom alebo digitálnou službou prepojená takým spôsobom, že absencia digitálneho obsahu alebo digitálnej služby by bránila tomu, aby vec plnila svoje funkcie.
2.13.Digitálnym obsahom sú údaje, ktoré sa vytvárajú a dodávajú v digitálnej forme.
2.14.Digitálnou službou je služba, ktorá spotrebiteľovi umožňuje vytvárať, spracúvať alebo uchovávať údaje v digitálnej forme alebo mať k takýmto údajom prístup, alebo ktorá umožňuje výmenu alebo akúkoľvek interakciu údajov v digitálnej forme, ktoré nahrávajú alebo vytvárajú užívatelia služby.
2.15.Digitálnym plnením je digitálny obsah a digitálna služba
- Základné ustanovenia
3.1.Týmito VOP sa upravujú právne vzťahy medzi Kupujúcim/ spotrebiteľom, ktorý je spotrebiteľ a Obchodníkom.
- Objednávka produktu – uzatvorenie kúpnej zmluvy
4.1.Návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho, je odoslanie objednávky produktov Kupujúcim realizované najmä využitím webového sídla Obchodníka, prípadne ďalšími diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.
4.2.K uzavretiu kúpnej zmluvy medzi Kupujúcim a Obchodníkom dochádza momentom doručenia záväzného potvrdenia o akceptácií objednávky zo strany Obchodníka Kupujúcemu, ktorú Kupujúci vytvoril v zmysle bodu 4.1. týchto VOP Obchodníkom (elektronicky na emailovú adresu Kupujúceho, ktorú si zvolil Kupujúci v procese vytvárania objednávky).
4.3 Zmluvu je oprávnená uzavrieť akákoľvek fyzická osoba staršia ako 15 rokov. Pri osobách mladších ako 18 rokov sa vyžaduje súhlas a/alebo zastúpenie zákonného zástupcu. Zákonný zástupca podpisom uzatvorením príslušnej zmluvy potvrdzuje, že zodpovedá za záväzky osoby vzniknuté zo zmluvy, ktorú pri právnom úkone podpisu zmluvy zastupoval
- Doba trvania kúpnej zmluvy
5.1.Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká najmä splnením všetkých záväzkov Obchodníka a Kupujúceho. A to najmä doručením, poskytnutím a zaplatením produktov v zmysle uzatvorenej zmluvy. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva Kupujúceho v zmysle zákonnej zodpovednosti za vady produktov zo strany Obchodníka.
- Kúpna cena informácia o kúpnej cene
6.1.Cena produktov objednávaných prostredníctvom Webového sídla Obchodníka (ďalej len „kúpna cena“) je uvedená samostatne pre každý produkt a je platná v momente vytvorenia objednávky Kupujúcim.
6.2.Kúpna cena produktov uvedených na Webovom sídle Obchodníka je celková cena produktov vrátane všetkých daní, pričom je zreteľne uvedená na Webovom sídle Obchodníka.
- Dodanie produktov/ poskytovanie služby
7.1. Obchodník je povinný splniť objednávku a poskytnúť Kupujúcemu produkty v lehote vzájomne dohodnutej s Kupujúcim uvedenej v uzatvorenej zmluve a po zaplatení celkovej ceny objednávky Obchodníkovi. Je teda potrebné, aby boli splnené obe podmienky uvedené v tomto bode 7.1. týchto VOP (tzn. ak došlo k uzatvoreniu kúpnej zmluvy a k úhrade celkovej ceny objednávky Obchodníkovi).
V prípade produktu „E-book správna bežecká technika“ je lehota na poskytnutie produktu najneskôr 30 dní od splnenia oboch podmienok uvedených v tomto bode 7.1. týchto VOP (tzn. ak došlo k uzatvoreniu kúpnej zmluvy a k úhrade celkovej ceny objednávky Obchodníkovi) pričom lehota sa počíta od okamihu splnenia podmienky, ktorý nastal ako posledný
Zvyčajná lehota kedy Obchodník expeduje produkt „E-book správna bežecká technika“ je 1 pracovný deň odo dňa zaplatenia celkovej ceny objednávky Obchodníka.
Kupujúci je oprávnený využívať produkt v prípade, ak má riadne uhradený príslušnú cenu a/alebo iné poplatky, ktoré sa na služby vzťahujú, a ktorých bol pri objednaní produktu informovaný.
7.2. Obchodník poskytuje služby (sprístupňuje digitálny obsah) s tým, že negarantuje neobmedzenú dostupnosť služieb. Obchodník v tejto súvislosti neposkytuje akékoľvek záruky. Obchodník nezaručuje Kupujúcemu ani rozsah ani frekvenciu s akou sa bude prípadný obsah služieb meniť alebo dopĺňať, avšak zaväzuje sa o takejto skutočnosti Kupujúceho informovať.
7.3. Obchodník je oprávnený poskytované služby resp. ich časti a obsah a rozsah meniť, a to z dôvodu vylepšovania alebo zmeny služieb. Obchodník je oprávnený určitú časť služieb prestať poskytovať, pozastaviť jej poskytovanie alebo ju zmeniť, a to aj bez predchádzajúceho upozornenia. Takéto zmeny sa v zmysle §852c zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník Zb. považujú za zanedbateľné a nezakladajú nárok na odstúpenie od zmluvy.
7.4. Obchodník si taktiež vyhradzuje právo v odôvodnených prípadoch, o ktorých sa zaväzuje Kupujúceho v primeranom predstihu informovať, poskytovanie služieb prerušiť, pozastaviť, alebo obmedziť. Uvedené sa vzťahuje najmä, nie však výlučne na nevyhnutné opravy a údržby, ktoré sú potrebné pre poskytovanie služieb.
7.5. Obchodník nezodpovedá za oneskorenie alebo nesplnenie niektorej povinnosti podľa týchto VOP a/alebo zmluvy, ako ani za akékoľvek škody, vrátane zníženia kvality poskytovaných služieb spôsobených v dôsledku neočakávanej udalosti mimo jeho vplyv, a to hlavne zásahu vyššej moci, t.j. požiaru, povodne, vojny, občianskej vojny, sabotáže, štrajku, zákonov, výnosov, vyhlášok, predpisov alebo nariadení štátu a iných okolností mimo kontrolu obchodníka vrátane vyhlásenia prípadnej mimoriadnej situácie. V prípade, ak v dôsledku trvania vyššej moci bude poskytovanie služieb prerušené, pozastavené, alebo obmedzené, nemá Kupujúci nárok na zníženie výšky ceny za dobu, počas ktorej neboli služby poskytnuté, pokiaľ sa s Obchodníkom nedohodol inak.
7.6. Poskytovanie služby je oprávnený používať výlučne konkrétny Kupujúci, ktorý uzavrel s Obchodníkom na jej poskytovanie príslušnú zmluvu. V prípade, ak budú Kupujúcemu pridelené individuálne prihlasovacie údaje Kupujúceho pre poskytovanie služby, tieto sú neprenosné a Kupujúci je povinný ich chrániť, neposkytnúť ani nesprístupniť tretej osobe, ani nezverejniť, neumožniť ich použitie alebo zneužitie treťou osobou.
7.7. Celý obsah webových stránok obchodníka ako i materiály poskytnuté Kupujúcemu pri poskytovaní služby je autorským dielom, ku ktorému vykonáva všetky majetkové práva Obchodník. Akékoľvek kopírovanie, zverejňovanie, alebo úprava je vyslovene zakázané a podlieha vždy predchádzajúcemu súhlasu Obchodníka.
7.8. Digitálny obsah sa považuje za dodaný momentom umožnenia prístup k digitálneho obsahu prostredníctvom online rozhrania alebo zaslania potvrdzujúceho emailu.
7.9. Všetky služby a akýkoľvek iný obsah určený pre Kupujúceho vrátane odkazov na iné publikácie k nim prislúchajúce (ďalej len „obsah“) v žiadnom prípade:
- a) nemôžu byť považované za zdravotnú starostlivosť v zmysle zákona 576/2004 Z.z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- b) nie sú odbornými odporúčaniami zdravotníckeho personálu, zdravotníckeho zariadenia, prípadne iného zákonom ustanoveného zariadenia oprávneného poskytovať zdravotnícku starostlivosť
- c) nenahrádzajú riadnu liečbu ani liečebný režim určený ošetrujúcim lekárom
- d) nezbavujú Kupujúceho povinnosti absolvovať lekárske vyšetrenie a dodržiavať predpísanú liečbu či liečebný režim
V prípade akýchkoľvek zdravotných problémov alebo otázok súvisiacich s využívaním vyššie uvedeného obsahu, je nutné toto vopred konzultovať so všeobecným alebo odborným lekárom. Kupujúci si má pri využívaní obsahu počínať s rozvahou a primerane ku svojmu veku, osobnému a zdravotnému stavu.
Kupujúci výslovne berie na vedomie, že v súvislosti s využívaním služieb/produktov zodpovedá za svoj zdravotný stav, náročnosť a intenzitu cvičenia a za iné s tým súvisiace následky. Kupujúci je povinný pred začatím využívania služieb oznámiť Obchodníkovi všetky podstatné skutočnosti, ktoré môžu mať vplyv na poskytovanie služieb (najmä zdravotné obmedzenia, či iné zdravotné indikácie, zranenia, úrazy a podobne.). Kupujúci zároveň berie na vedomie, že Obchodník nezodpovedá Kupujúcemu za akúkoľvek škodu, či ujmu na zdraví, ktorá mu vznikla v dôsledku úrazu, poranenia, či nehody v prípade, ak spotrebiteľ úmyselne, ako aj z nedbanlivosti (vedome, či nevedome) zatajil Obchodníkovi, akékoľvek relevantné informácie o jeho zdravotnom stave a aktuálnych, ako aj predchádzajúcich zraneniach a úrazoch, alebo zamlčí prípadné náhle zhoršenie zdravotného stavu, alebo iný diskomfort počas využívania služieb.
Kupujúci využíva všetky služby poskytované Obchodníkom výlučne na vlastné riziko. Kupujúci výslovne prehlasuje, že cvičenia vo svojom domácom prostredí, alebo na akomkoľvek inom mieste z titulu využívania služieb/produktov sa zúčastňuje na vlastnú zodpovednosť – je zdravý a telesne i duševne schopný ho absolvovať. Kupujúci ďalej prehlasuje, že pred každým cvičením zhodnotí svoj aktuálny zdravotný stav, tomu prispôsobí prípadnú záťaž aj dĺžku cvičenia.
Obchodník nezodpovedá za ujmu na zdraví, majetku, ktorá vznikla Kupujúcemu v dôsledku využívania obsahu definovaného vyššie Kupujúcim.
Obchodník taktiež nezodpovedá za akúkoľvek škodu, či ujmu na zdraví, majetku ktorá Kupujúcemu vznikla v dôsledku úrazu, poranenia, či nehody v súvislosti s akoukoľvek činnosťou, či konaním, alebo cvičením Kupujúceho pri využívaní služieb, ktoré predpokladá cvičenie spotrebiteľa vo vlastnom domácom prostredí, alebo v akýchkoľvek iných priestoroch, a taktiež ani v prípadoch, ak Kupujúci necvičí, resp. vykonáva cvičenia v rozpore s inštrukciami Obchodníka.
7.10. Obchodník je oprávnený ukončiť alebo prerušiť poskytovanie služieb, ak spotrebiteľ poruší svoju povinnosť podľa bodu 7.7. tohto článku týchto VOP alebo v prípade, ak bude mať dôvodné podozrenie, že predplatené služby digitálneho obsahu používa na základe individuálnych prihlasovacích údajov viac osôb.
- Prechod vlastníckeho práva
8.1.Vlastnícke právo k predanej veci a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci prechádza na Kupujúceho okamihom dodania.
- Spôsoby platby
9.1. Za produkty na Webovom sídle Obchodníka je možné platiť týmito spôsobmi:
9.1.1.platba online prostredníctvom platobnej brány – tento spôsob úhrady je bez poplatku pre Kupujúceho za jeho využitie.
9.1.2.V prípade produktov poskytovaných pravidelne po dlhšie časové obdobie sa Kupujúci zaväzuje uhrádzať cenu zodpovedajúcu mesačnej platbe na mesačnej báze, pričom kúpna cena za jeden mesiac je splatná vždy k prvému dňu príslušného kalendárneho mesiaca, ak sa v zmluve Obchodník a Kupujúci nedohodnú inak. Prvú úhradu ceny za jeden mesiac sa Kupujúci zaväzuje uhradiť pri uzatvorení zmluvy.
Obchodník je oprávnený na základe predchádzajúceho súhlasu Kupujúceho s automatickými platbami stiahnuť cenu vopred na ďalšie obdobie formou pravidelných platieb spočívajúcich v automatickom odpísaní sumy platby z účtu Kupujúceho Obchodníkom (prostredníctvom služby Gopay). V takomto prípade sa spôsob platby stanovuje na neurčito, s tým že Kupujúciho môže zrušiť podľa bodu 9.1.3. tohto článku týchto VOP.
9.1.3. V prípade, ak si Kupujúci nepraje poskytovanie služieb a má záujem zrušiť automatické platby, urobí tak najneskôr 2 dni (48 hodín) pred ďalšou automatickou platbou (o ktorej bude informovaný vopred 7 dní pred jej vykonaním) zaslaním mailu na info@effectivecoaching.sk.
9.2. Po zaplatení príslušnej ceny za produkt podľa týchto VOP budú služby poskytované Kupujúcemu počas zaplateného obdobia, v čase vzájomne dohodnutom medzi Obchodníkom a Kupujúcim až do ukončenia zmluvného vzťahu Kupujúcim alebo Obchodníkom, resp. uplynutím dohodnutej doby. Kupujúci nie je povinný zaplatené služby využívať, avšak Obchodník má nárok na celú sumu za Kupujúcim objednané služby bez ohľadu na to, či Kupujúci počas predplatného obdobia skutočne využíval objednané služby. V prípade, ak však produkt obsahuje fyzickú účasť Obchodníka pre plnenie služby, túto je Obchodník povinný zabezpečiť.
9.3. Cena sa považuje za uhradenú okamihom pripísania jej celej výšky na bankový účet Obchodníka. Dokladom o úhrade ceny je faktúra, ktorá bude Kupujúcemu zaslaná na ním uvedenú emailovú adresu.
9.4.Platba ceny prevodom na účet Obchodníka je možná len pre produkt „E-book správna bežecká technika“ a pre jednorazové platby – tento spôsob úhrady je bez poplatku pre Kupujúceho za jeho využitie.
- Prepravné – spôsoby dopravy produktov a cena za ich dopravu
Spôsoby dopravy a cena za dopravu objednaných produktov:
10.1.Formy Dopravy:
Online sprístupnenie elektronického obsahu
10.2.Cena za Dopravu:
vzhľadom na dodanie produktov online je cena za dopravu 0 Eur.
- Odstúpenie Kupujúceho od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu
11.1.Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa čl. 12 bod. 12.1 až 12.3 týchto VOP okrem zmluvy, ktorej predmetom je:
11.2.Poskytnutie služby, ak došlo k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu
11.3.Dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
11.4.Dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
11.5.Dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
11.6.Dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
11.7.Dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
11.8.Dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré obchodník nemôže ovplyvniť,
11.9.Vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
11.10.Dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
11.11.Dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
11.12.Tovar zakúpený na verejnej dražbe,
11.13.Poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
11.14.Dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak dodávanie digitálneho obsahu začalo a spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
Spotrebiteľ súhlasí so začatím poskytovania služieb po úhrade ceny a vyhlasuje, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy a týchto VOP (§ 19 ods. 1 písm. m) zákona č. 108/2024 Z.z.): „Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa § 20 ods. 1 až 3 okrem zmluvy, ktorej predmetom je dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak dodávanie digitálneho obsahu začalo a spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.“)
- Uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka
12.1.Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do
a)14 dní odo dňa
prevzatia tovaru spotrebiteľom podľa bodu 12.4.
uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby,
uzavretia zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči,
b)30 dní odo dňa uzavretia zmluvy pri nevyžiadanej návšteve alebo v súvislosti s ňou alebo na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou.
Ak spotrebiteľ nie je spokojný so službami digitálneho obsahu (predplatenými službami), môže od zmluvy o poskytovaní digitálnych služieb odstúpiť do 14 dní od zaplatenia služby bez udania dôvodu. Odstúpenie vykoná odoslaním emailu na info@effectivecoaching.sk alebo zaslaním písomnej žiadosti na adresu spoločnosti v uvedenej lehote.
12.2.Ak Obchodník poskytol spotrebiteľovi osobitné informácie ohľadom poučenia o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy pri zmluve uzavretej na diaľku a zmluve uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 12.1., môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka do
a)14 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa 12.1., písm. a), alebo
b)30 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa odseku 12.1 písm. b).
12.3.Ak Obchodník neposkytol spotrebiteľovi osobitné informácie ohľadom poučenia o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy pri zmluve uzavretej na diaľku a zmluve uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka ani podľa bodu odseku 12.2, spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do 12 mesiacov od uplynutia lehoty podľa odseku 12.1.
12.4.Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom, pokiaľ tieto VOP už spôsob neuvádzajú, okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
a)tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b)dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c)tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.
12.5.Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
12.6.Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu a ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa, ktoré vyjadruje vôľu spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.
12.7.Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa odsekov 12.1. až 12.3. sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy obchodníkovi.
12.8.Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak obchodník na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka dodal alebo poskytol viacero produktov.
12.9.Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ.
- Práva a povinnosti spotrebiteľa po odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka
13.1.Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa bodu 12.1 zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.
13.2.Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa bodu 12.1. znáša spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník súhlasil, že náklady bude znášať sám, alebo ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť, teda ak obchodník neposkytol spotrebiteľovi osobitné informácie ohľadom poučenia o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy pri zmluve uzavretej na diaľku a zmluve uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka
13.3.Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru; to neplatí, ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. f) Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.
13.4.Spotrebiteľ je povinný uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, ak spotrebiteľ podľa § 19 ods. 1 Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je poskytnutie služby, dodávanie vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, alebo dodanie tepla, a pred začatím poskytovania plnenia udelil výslovný súhlas podľa § 17 ods. 10 písm. c) Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta na základe trhovej ceny poskytnutého plnenia, ak je celková cena dohodnutá v zmluve nadhodnotená.
13.5.Spotrebiteľovi z uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa 11.1. nevznikajú okrem povinností podľa bodov 13.1., 13.3. až 13.5. a povinnosti uhradiť dodatočné náklady podľa bodu 14.3. žiadne ďalšie povinnosti alebo náklady.
13.6.Po odstúpení od zmluvy je spotrebiteľ povinný zdržať sa užívania digitálneho plnenia a jeho poskytovania tretím osobám.
13.7.Po odstúpení od zmluvy má obchodník možnosť zamedziť spotrebiteľovi v ďalšom užívaní digitálneho plnenia, najmä obmedziť mu prístup k digitálnemu plneniu alebo zrušiť mu užívateľský účet.
- Práva a povinnosti obchodníka po odstúpení spotrebiteľa od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka
14.1.Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.
14.2.Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby podľa odseku bodu 14.1. v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy uzavretej na diaľku alebo od celej zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka. Obchodník nemôže účtovať spotrebiteľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.
14.3.Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.
14.4.Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby podľa bodu 14.1. pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.
14.5.Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa bodu 14.1. rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo obchodníka dohodnúť sa so spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.
14.6.Obchodník je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na vlastné náklady v lehote podľa odseku 14.1., ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka bol tovar dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia zmluvy a s prihliadnutím na povahu tovaru nie je možné tovar odoslať späť obchodníkovi poštou.
14.7.Jednostranné započítanie pohľadávok obchodníka a spotrebiteľa, ktoré vzniknú odstúpením od zmluvy podľa bodu 11.1., sa zakazuje.
14.8.Obchodník nemôže požadovať od spotrebiteľa úhradu nákladov za
a)poskytnutie služby, dodanie vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, alebo za dodanie tepla počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa bodov 12.1. až 12.3. bez ohľadu na rozsah poskytnutého plnenia, ak:
obchodník neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 15 ods. 1 písm. f) alebo písm. h) Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, alebo
spotrebiteľ neudelil obchodníkovi výslovný súhlas so začatím poskytovania služby alebo dodávania vody alebo tepla podľa § 17 ods. 10 písm. c) Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení,
b)úplné alebo čiastočné dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak:
spotrebiteľ neudelil obchodníkovi výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu podľa § 17 ods. 10 písm. c) Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení,
spotrebiteľ nevyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu podľa prvého bodu stráca právo na odstúpenie od zmluvy, alebo
obchodník neposkytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.
14.9. Ak ide o digitálny obsah, ktorý sa dodáva nepretržite počas dohodnutej doby, Obchodník zodpovedá za každú vadu digitálneho plnenia, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas tejto dohodnutej doby. Obchodník nezodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnym prepojením digitálneho plnenia so zložkami digitálneho prostredia spotrebiteľa alebo začlenením digitálneho plnenia do zložiek digitálneho prostredia spotrebiteľa, okrem výnimiek v zmysle §852h, ods.3 zákona č. 40/1964 Občiansky zákonník v platnom znení.
14.10.Obchodník poskytne spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady spotrebiteľom. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť. Ak obchodník odmieta zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi spotrebiteľovi.
14.11. Ak obchodník zodpovedá za vadu digitálneho plnenia, spotrebiteľ má voči nemu právo na odstránenie vady, právo na primeranú zľavu z ceny alebo právo od zmluvy odstúpiť.
- Reklamácia /Orgán dozoru
15.1.Spotrebiteľ je oprávnený reklamovať vady digitálneho obsahu u obchodníka v lehote 14 dní odo dňa výskytu konkrétnej vady, a to prostredníctvom e-mailu na adrese info@effectivecoaching.sk.
15.2. Obchodník potvrdí spotrebiteľovi prijatie reklamácie odpoveďou na email reklamácie.
15.3. Ak spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu. Ak obchodník na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ (zákazník) má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Príslušným orgánom vykonávajúci dozor nad zákonnosťou v oblasti ochrany spotrebiteľa je:
Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie
so sídlom v Trnave pre Trnavský kraj
Pekárska 23, 917 01 Trnava 1
Odbor výkonu dohľadu
tel. č. 033/321 25 27, 033/321 25 21
email: tt@soi.sk
webový odkaz na podávanie podnetov: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi
- Alternatívne riešenie sporov
16.1.V prípade, že spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, Kupujúci má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak Predávajúci na žiadosť spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia (kontakt nájdete https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi), alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/, alebo priamo na stránke https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/, alebo priamo na internetovej stránke https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len Kupujúci, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy vystupuje v postavení spotrebiteľa. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a Predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh odmietnuť, ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20 eur. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov medzi Predávajúcim a Kupujúcim – spotrebiteľom vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy ako spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich s Kúpnou zmluvou ako spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.
- Doplňujúce ustanovenia
17.1.Predávajúci neuzatvorí kúpnu zmluvu ani nevykoná predaj, sprostredkovanie, alebo dodanie alkoholických nápojov /výrobkov/, tabakových výrobkov a ďalších výrobkov osobám (Kupujúcim), ktoré v momente uzatvorenia kúpno-predajnej zmluvy nedovŕšili vek 18 rokov, a ktorých predaj je osobám mladším ako 18 rokov zakázaný, a to v zmysle a v súlade s platnými a účinnými právnymi predpismi Slovenskej republiky. V nadväznosti na uvedené, Predávajúci overí splnenie podmienky dovŕšenia veku 18 rokov Kupujúceho, kontrolou veku prostredníctvom dokladu totožnosti Kupujúceho /občiansky preukaz, alebo pas/, a to pri odovzdávaní objednávky do rúk Kupujúceho. Uvedené Predávajúci vykoná prostredníctvom poverenej osoby, ktorý objednávku Kupujúcemu má doručiť. V prípade ak Kupujúci nedovŕšil vek 18 rokov, prípadne ak Kupujúci nepreukáže, alebo odmietne preukázať svoj vek, Predávajúci objednávku Kupujúcemu neodovzdá a kúpna zmluva zanikne.
- Informácie o prijatých kódexoch
18.1.Obchodník informuje spotrebiteľov že neexistujú žiadne špeciálne príslušné kódexy správania, ku ktorým sa Predávajúci zaviazal k ich dodržiavaniu, pričom kódexom správania sa rozumie dohoda, alebo súbor pravidiel, ktoré vymedzujú správanie Predávajúceho, ktorý sa zaviazal dodržiavať tento kódex správania vo vzťahu k jednej alebo viacerým osobitným obchodným praktikám, alebo obchodným odvetviam, ak tieto nie sú ustanovené zákonom, alebo iným právnym predpisom alebo opatrením orgánu verejnej správy, ktoré sa Predávajúci zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže spotrebiteľ s nimi oboznámiť, alebo získať ich znenie.
- Hodnotenie produktov spotrebiteľmi
19.1.Obchodník nevykonáva kontrolu a obmedzovanie hodnotenia produktov len na osoby, ktoré produkt u obchodníka zakúpili.
- Záverečné ustanovenia
20.1.Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu VOP. Povinnosť písomného oznámenia zmeny VOP je splnená jeho umiestnením na Webovom sídle Obchodníka. V prípade zmeny vo VOP, vzťah medzi Kupujúcim a Obchodníkom sa riadi podľa VOP platných a účinných pri uzatvorení zmluvy, a to až do momentu jej zániku.
20.2. Tieto VOP boli sformulované v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav korektných zmluvných vzťahov medzi obchodníkom a spotrebiteľom. V prípade, ak sa preukáže rozhodnutím kompetentného orgánu Slovenskej republiky niektoré z ustanovení týchto VOP ako neplatné, neúčinné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.
20.3. Bez ohľadu na ostatné ustanovenia týchto VOP, nezodpovedá obchodník spotrebiteľovi za ušlý zisk, stratu príležitosti alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbanlivosti, porušenia zmluvy o poskytovaní služieb alebo kúpnej zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom.
20.4. Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené ako aj prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a ďalších všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenskej republiky.
20.5.Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť ich zverejnením na Webovom sídle Obchodníka dňa 20. 01. 2025